כתיבת תוכן לאתרים

האתר שלכם הוא הפנים של המותג שלכם, לא רק בפורטפוליו של שירותי העסק או כבסיס למסע השיווקי של הלקוחות שלכם. האתר שלכם הוא השגריר הרשמי הראשון שיפגשו הלקוחות שלכם, והוא זה שיציג את הסיפור שלכם, ישקף את הצעת הערך שלכם, ויקבע מי ממשיך הלאה ומי עוצר בנקודה הזו. 

כדי שהלקוחות שאתם רוצים ימצאו את הדרך אליכם, החוויה שלהם באתר צריכה להיות מדויקת לצרכים שלהם  והשיח צריך להיות מותאם לגובה העיניים שלהם, בנקודת הזמן הנכונה. לספר סיפור טוב בעולמות ה- b2b זה תמיד מאתגר, אבל זה מה שיהפוך אתכם למותג אותנטי, מלא באופי ואישיות עם בידול אמיתי נתפס, ייחודי לכם. 

הדרך לכתיבת תוכן איכותי באתר מתחילה בגיבוש אסטרטגיית תוכן ומעטפת מסרים מדויקת לכם. ההסתכלות של צוות הקריאייטיב על התוכן באתר שלכם היא רחבה ואסטרטגית. מעבר לכתיבת התכנים עצמם, התהליך הקריאייטיבי לוקח בחשבון את מסע הלקוח וחווית המשתמש שלו באתר, את המטרות העסקיות שהאתר משרת והמיתוג הכולל שאתם רוצים לשקף באתר. התוכן מוצע בעברית ובאנגלית, בעולמות תוכן מגוונים מכל קצוות הקשת. הפורטפוליו שלנו כולל כתיבת תוכן לאתרים לחברות במגוון תחומים, מאבטחה ימית, לאנרגיה מתחדשת דרך חינוך לגיל הרך וכל מה שבאמצע, בעולמות ה- b2b.

ככה אנחנו עושים את זה

איפיון שפה

תהליך עומק שיאפשר לנו להכיר את המותג, את קהלי היעד השונים ואתכם לעומק.

סיעור מוחות

תהליך קריאייטיבי של צוות התוכן שלנו מולכם כדי לזקק את אסטרטגיית התוכן הנכונה ביותר

דראפט

טיוטה ראשונה נכנס לתנור ונשלחת אליכם, בדרך כלל תוך כשבועיים-שלושה.

פינג פונג

מכאן מתחיל תהליך של שיופים אחרונים ודיוקים, עד לתוצר מושלם

רוצים להציג את הגרסה הכי טובה שלכם לעולם?
בשביל זה אנחנו קמים בבוקר. כל בוקר

הולכים אתנו דרך:

הולכים אתנו דרך:

שיווק במיקור חוץ, שיווק במיקור חוץ תרי פרבר אליאסף, שיווק במיקור חוץ B2B, שיווק במיקור חוץ לחברות, שיווק במיקור חוץ לארגונים, שיווק במיקור חוץ לעסקים, חברת שיווק במיקור חוץ, משרד שיווק במיקור חוץ, שיווק במיקור חוץ מומלץ, שיווק במיקור חוץ עם ניסיון, צוות שיווק במיקור חוץ, שיווק outsourcing, ניהול שיווק במיקור חוץ, מנהלת שיווק במיקור חוץ
ממליצה בחום על שירותי השיווק של תרי לכל חברה/אדם שברצונו לקדם את המותג אותו הוא מוביל. בעבודה עם תרי, קבוצת חבר זוכה בפונקציה מקצועית ואיכותית שמבינה את השפה והתרבות הארגונית, מתאימה עצמה לדרישותינו המשתנות מעת לעת ולוקחת חלק פעיל גם בחשיבה ולא רק בביצוע. מעבר ליכולות המקצועיות הנהדרות, תרי היא גם אישיות כובשת אשר כיף ונעים לעבוד לצידה.
מנכ"לית קבוצת חבר
שיווק במיקור חוץ, שיווק במיקור חוץ תרי פרבר אליאסף, שיווק במיקור חוץ B2B, שיווק במיקור חוץ לחברות, שיווק במיקור חוץ לארגונים, שיווק במיקור חוץ לעסקים, חברת שיווק במיקור חוץ, משרד שיווק במיקור חוץ, שיווק במיקור חוץ מומלץ, שיווק במיקור חוץ עם ניסיון, צוות שיווק במיקור חוץ, שיווק outsourcing, ניהול שיווק במיקור חוץ, מנהלת שיווק במיקור חוץ
תרי את מדהימה מנחה מעולה וחיננית, ההרצאה מרתקת ומספקת כלים מעשיים אותם ניתן ליישם בשטח. מאוד נהניתי וממליצה בחום על הסדנה.
אפרת לרר
Dov's Portrait
שיווק במיקור חוץ, שיווק במיקור חוץ תרי פרבר אליאסף, שיווק במיקור חוץ B2B, שיווק במיקור חוץ לחברות, שיווק במיקור חוץ לארגונים, שיווק במיקור חוץ לעסקים, חברת שיווק במיקור חוץ, משרד שיווק במיקור חוץ, שיווק במיקור חוץ מומלץ, שיווק במיקור חוץ עם ניסיון, צוות שיווק במיקור חוץ, שיווק outsourcing, ניהול שיווק במיקור חוץ, מנהלת שיווק במיקור חוץ
תרי יקרה, תודה על הסדנא שבוע שעבר. הצלחת לתת לי המון רעיונות חדשים שלא חשבתי עליהם בעסק שלי. עשיתי לי המון סדר וגם יצרת אצלי רעב להמשיך ולגדול. ממליצה לצאת מהמשרד לפעמים וללמוד מאנשי מקצוע שבאמת חיים את העבודה שלהם. מעריכה מאוד את ההשקעה!
ima-jewelry
שיווק במיקור חוץ, שיווק במיקור חוץ תרי פרבר אליאסף, שיווק במיקור חוץ B2B, שיווק במיקור חוץ לחברות, שיווק במיקור חוץ לארגונים, שיווק במיקור חוץ לעסקים, חברת שיווק במיקור חוץ, משרד שיווק במיקור חוץ, שיווק במיקור חוץ מומלץ, שיווק במיקור חוץ עם ניסיון, צוות שיווק במיקור חוץ, שיווק outsourcing, ניהול שיווק במיקור חוץ, מנהלת שיווק במיקור חוץ
תרי המקסימה, ראשית את מלאה באנרגיה נפלאה שזה חשוב עבורי בראש ובראשונה. אוהבת מאד את רצף הדיבור שלך, האנרגטיות, הכנות שלך, את העברת הביקורת באופן נעים. מאד התחברתי לכל הדברים שהעברת בסדנא שלך "אסטרטגיות שיווק", היה מרתק בשל העובדה שאת שוחה בחומר ורואים כי זה הדבר שאת חיה אותו כבר שנים. המון תודה יקירתי
קסם השמן
שיווק במיקור חוץ, שיווק במיקור חוץ תרי פרבר אליאסף, שיווק במיקור חוץ B2B, שיווק במיקור חוץ לחברות, שיווק במיקור חוץ לארגונים, שיווק במיקור חוץ לעסקים, חברת שיווק במיקור חוץ, משרד שיווק במיקור חוץ, שיווק במיקור חוץ מומלץ, שיווק במיקור חוץ עם ניסיון, צוות שיווק במיקור חוץ, שיווק outsourcing, ניהול שיווק במיקור חוץ, מנהלת שיווק במיקור חוץ
עבדתי עם תרי קרוב לשלוש שנים, כשניהלה את מערך השיווק של ביה"ס ללימודי תעודה ופיתוח מקצועי במכללת לוינסקי לחינוך. נהניתי מהמקצוענות, מהאישיות המקסימה, מהחשיבה האסטרטגית והיצירתית, ומהדרייב המתמיד ליצירה של מהלכי תוכן ושיתופי פעולה עסקיים שהובילו לצמיחה משמעותית של ביה"ס, ולביסוס של מערך שיווקי אפקטיבי ומניב שאנחנו נהנים ממנו עד היום. אני ממליץ על תרי כשותפה האולטימטיבית לכל חברה.
מנכ"ל מכללת לוינסקי לחינוך
1534411373190
הגעתי לתרי כשהבנתי שאני לא יכולה לעשות הכל לבד. הכוונה שלי הייתה לשלב אותה ב back office של המערך השיווקי שלי ולהוריד מעצמי עבודה, אבל מהר מאוד זה הפך להיות משהו הרבה יותר גדול. מצאתי שותפה להתייעץ איתה על נושאים אסטרטגיים שונים, והיא מובילה את השיווק שלי ביד רמה. התוצאות לא אחרו להגיע, ואפילו הקורונה לא עצרה אותנו. אני ממליצה לכל בעל עסק שרוצה להעלות את הרמה השיווקית שלו לעבוד עם תרי, ולהנות מהשירות הנפלא שתמיד מגיע עם חיוך!
מנכ״לית Infinify
the-marketing_Picture-of-the-client---Lihi-Geva
קוראים לי ליהי גבע, הגעתי ל- Terry's דרך המלצה של חברה ולא התאכזבתי.
בשנה האחרונה הפכתי מעובדת מדינה לעצמאית, והקמתי מרכז טיפולי לפרט ולמשפחה במרכז תל אביב. תרי והצוות שלה ליוו אותי בהקמת אתר מונגש, קל לתפעול וברמת התוכן בהיר וברור ללקוח. במרכז מוצעות אופציות טיפול מגוונות ורחבות ותרי הצליחה לאגד אותם לכדי מלל קצר ונהיר. בנוסף האתר מעוצב באופן אסתטי ונעים לעין, אני מקבלת אינסוף תגובות מחמיאות על הנראות שלו.
חשוב לי לספר כי מאחורי הקמת המרכז שלי עומד סיפור טרגי משפחתי- אישי, הייתה משמעות רבה להכנסתו לאתר באופן שיהיה נכון עבורי ויעביר מסר של הקמת מקום שהוא בית ומשפחה. בשיחות רבות, בסבלנות אינסופית ובזמינות מירבית תרי הייתה שם לצידי ודייקה יחד איתי את המסר.
אני ממליצה בחום על עבודה עם תרי והצוות שלה!
מייסדת מרכז מעיין
שיווק במיקור חוץ, שיווק במיקור חוץ תרי פרבר אליאסף, שיווק במיקור חוץ B2B, שיווק במיקור חוץ לחברות, שיווק במיקור חוץ לארגונים, שיווק במיקור חוץ לעסקים, חברת שיווק במיקור חוץ, משרד שיווק במיקור חוץ, שיווק במיקור חוץ מומלץ, שיווק במיקור חוץ עם ניסיון, צוות שיווק במיקור חוץ, שיווק outsourcing, ניהול שיווק במיקור חוץ, מנהלת שיווק במיקור חוץ
השירות של Terry's הינו ברמה גבוהה מאוד, עם הרבה יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא. אני ממליצה על שירותי התוכן של החברה, לכל ארגון שרוצה לחבר ולרתום את העובדים לפעילות העסקית של החברה ולשפר את התקשורת הפנים הארגונית.
אינה
אחראית ניהול ידע בחברה ממשלתית בתחום התחבורה
1647954770719
כסטארט-אפ צעיר, הדיוק של הסיפור שלנו והיכולת לדברר אותו החוצה היא קריטית להצלחה העסקית שלנו, וליכולת לרתום שותפים לדרך. תרי וצוות המשרד עזרו לנו לגבש ולדייק את אסטרטגיית התוכן של החברה ולתרגם את הרעיונות, החלומות והערכים שלנו לסיפור מדויק ופשוט שמכיל את כל הניואנסים שמרכיבים את העשייה שלנו וקל לשגרר החוצה לעולם, והכל במקצועיות רבה ובנועם. ממליצה בחום!
ענבר סיון
Co-founder & CEO at Innovation Channel
עיצוב ללא שם (1)
שמחה מאוד להמליץ על שירותי השיווק של תרי. לאחר חיפושים רבים אחר מישהו שיעזור לנו למקד את המסרים השיווקיים ולספר את הסיפור שלנו, הגענו לתרי, שלא רק שהצליחה לענות על הצורך שלנו בצורה כל כך מדויקת, גם הודות לחשיבה היצירתיות שלה, היא נתנה לנו כיווני מחשבה חדשים ורעיונות נוספים. העבודה מול תרי הייתה נוחה ויעילה להפליא, והתאפיינה במקצועיות וריספונסיביות גבוהות ביותר. כמובן שגם העובדה שתרי אדם נעים, אנרגטי, וניכר שהיא מאוד אוהבת את מה שהיא עושה, תרם לעבודה משותפת נעימה ביותר.
עידית לחיאני
מנכ"לית Valon

נשמח להכיר

מעוניינים לשמוע עוד על השירותים שלנו?

כתבו לנו פה, ונחזור אליכם ממש בקרוב.

אולי יעניין אותך גם

לזוז מהר או רחוק?

"אם אתה רוצה לזוז מהר – תפעל לבד; אם אתה רוצה להגיע רחוק – תפעל בשיתוף פעולה" לקוחות ותיקים מתחום השירותים, שאני מנהלת עבורם את

קרא עוד »

הסיפור של ריהאנה

מעבר לזה שהיא מלכה, ריהאנה היא גם מלכת הפריימינג: טכניקת סטוריטלינג הכי עתיקה בספר, שמכוונת את קהל היעד להסתכל על המוצג דרך פריזמה סלקטיבית מאוד. בואו תראו איך היא עושה את זה.

קרא עוד »

כל מה שרצית לדעת על כתיבת תוכן לאתרים

תהליך גיבוש אסטרטגיית תוכן לאתר מתחיל, כמו תמיד, באפיון שפה. תהליך שינחה את השיח ואת חווית המשתמש באתר כדי שיהיו אופטימאליים עבור הלקוחות. התאמת השפה תאפשר לנו לסגנן את טון הדיבור, המישלב הדיבורי ואת הטרימנולוגיה באתר בהתאם לפרופיל הלקוח שלכם, כדי שיוכלו להתחבר למסרים, ולהבין אותם.

שפה "רשמית" למשל, תשלב מידע טכני וז'רגון שהוא ספציפי לתחום, מתוך נקודת הנחה שקהל היעד שלכם מכיר את התחום ורוצה לקבל כמה שיותר מידע אינפורמטיבי מהמומחים. בקצה השני של הסקאלה, שפה "דיבורית" יכולה לשלב הומור ומילות סלנג, ולהתכתב עם טרנדים פופולריים, ובין שתי הקצוות הללו יש מנעד רחב של סגנונות כתיבה. כל בחירה היא לגיטימית ונכונה כל עוד היא אכן "מדברת" אל קהל היעד שלכם, ושומרת על אחידות בכל ערוצי השיווק, בכל עמודי האתר ובכל אספקט של המיתוג (התוכן, העיצוב וחוויית המשתמש).

העמקה פנימה לקהל הלקוחות שלכם תאפשר לזהות קבוצות מדויקות של משתמשים אליהם אתם מדברים ולייצר עבורם תכנים והצעת ערך מדויקים יותר. 

 

התוכן המתאים לאתר יהיה ממוקד מטרה. יש קו דק בין תוכן שיווקי מעניין, עדכני, ומלמד, ובין הפגזה של כל התותחים הכבדים שלכם בכל משפט ובכל פסקה. הסוד הוא למנן את האמירות השיווקיות והעסקיות שנועדו להניע לפעולה, ולפזר אותן היטב בתוך תוכן שבאמת ובתמים נותן לקהל הלקוחות שלכם תוכן אינפורמטיבי שהוא צריך, ערך. 

כששפת המיתוג ברורה ומגובשת, מגיע שלב מיפוי האתר, כלומר אפיון המבנה של האתר העתידי, או לחילופין: היכרות עם מפת האתר הנוכחי, כדי לשפר אותו. בהתאם לצורך העסקי והשיווקי שלכם נגדיר את מטרות האתר השונות ואת סוגי התוכן המרכזיים שישתלבו בו. האם האתר מתמקד במכירות ומציע את המוצרים לרכישה? האם הוא תדמיתי ומספר ללקוחות על השירות וממנו ממשיכים לנציג מכירות או למשפך שיווקי אחר? האם זוהי פלטפורמה אינטראקטיבית שהיא עצמה נותנת את המענה לצורך של הלקוחות, כמו פלטפורמת ניהול זמן למשל? האם האתר הוא אינפורמטיבי ואוצר בתוכו מידע שהלקוחות לא יכולים למצוא בשום מקום אחר? כדי לאפיין אתר שיענה על הצרכים ועל המטרות בצורה אופטימלית נענה על שלושת השאלות הבאות:

  1. מה קהל היעד שלכם היה רוצה לקבל או להרוויח מתוך השימוש באתר? 
  2. איזו חוויית משתמש מתאימה לסגנון המשתמשים שלכם? האם זו אוכלוסייה בוגרת מאוד שמתקשה עם אתרים סטנדרטיים וצריכה הנגשה מיוחדת? האם זה קהל מגוון ממדינות שונות שדורש אפשרות שינוי שפה? וכן הלאה.
  3. מהן המגבלות הייחודיות של התוכן? אם מדובר בתוכן טכני למשל, כמו משפטים או הנדסה, מהי הצורה הטובה ביותר לחלק אותה בין עמודי האתר? אם מדובר בכמה שירותים שונים, לאיזה תוכן נותנים את קדמת הבמה?

אסטרטגיית אתר היא בעצם יצירת מפה, או שרטוט מבנה שמארגן את האינפורמציה בתוך היררכיה ברורה ומסודרת. המבנה דומה ל'דיאגרמת עץ' שמראה לנו בצורה וויזואלית את הנושאים המרכזיים והחשובים ביותר, ואליהם נקשרים תתי נושאים המשלימים את התמונה. בתוך הדיאגרמה נוכל  לשרטט את הקשרים בין הנושאים השונים, ואת הכפתורים שמופיעים בכל עמוד ולאן הם מובילים.

למה השלב הזה כל כך חשוב?

  • כדי לוודא שכל הנושאים שעולים אכן רלוונטיים ומשרתים את מטרת הלקוח, ואת המשתמשים שייכנסו לאתר. האם הם באמת צריכים את המידע הזה? והאם סדר ההצגה שלו ברור ומותאם לציפיות?
  • טכנולוגיה – מתוך הבנה מעמיקה של התוכן שנכניס לאתר, נמליץ על פתרונות טכנולוגיים מתאימים שכדאי ליישם.
  • יצירת שפה משותפת – תוך כדי מיפוי האתר נהדק ונדייק את החזון, את סיפור המותג ואת האסטרטגייה השיווקית. זהו חלק בלתי נפרד מבניית שפה עקבית וקונסיסטנטית שתבוא לידי ביטוי בכל האספקטים השיווקיים שלכם בהמשך. אנחנו שותפים מלאים לתהליך בניית החזון שלכם, כדי שהשפה תשקף אתכם נאמנה.
  • גילוי פערים או הזדמנויות – ברגע שהתוכן מסודר מול העיניים קל יותר לזהות איפה חסר מידע, על מה כדאי לדבר יותר, מה מודגש יותר מידי, ואם המיתוג מדוייק וומעביר את המסר הנכון.

אין ספק שהשימוש ברשתות החברתיות כדי להתייעץ, לקבל פידבקים ולגבש החלטת קנייה הוא משמעותי מאוד (מאוד), אבל היתרונות והפוטנציאל שיש לאתר אינטרנט כפורטפוליו של העסק שלכם וכבסיס למסע השיווקי של הלקוחות הם אדירים. כתבנו פוסט בבלוג בנושא, מוזמנים לבקר

עדין כאן? הנה תקציר של הפוסט: 

אתר הוא נכס אסטרטגי מכמה סיבות:  

  • מרחב להעמקה ולמיתוג – התוכן שאתם מייצרים הוא ייחודי לכם, לידע שלכם ולחזון שלכם. הוא הדבר הזה שלכם שאתם מפיצים הלאה בעולם. האתר הוא מרחב שמאפשר לכם להעמיק בדברים, לבסס את הנימוקים שלכם ואת כל מה שעומד מאחורי העשייה שלכם והופך אתכם לאוטוריטה בתחומכם.

  • שליטה – למרות שפלטפורמות חברתיות חינמיות, נוחות לשימוש ויכולות להגיע להמונים, הסתמכות בלעדית על נכס שהוא לא בבעלותכם ובשליטתכם המלאה יכול להיות בעייתי.

    ב- 2018 פרשת קיימברידג' אנליטיקה עלתה לכותרות וחשפה את השימוש שעשו מפרסמים באינפורמציה שאספו על גבי פלטפורמת פייסבוק (היום הבעלים של אינסטגרם, וואצאפ והיד עוד נטויה). אמנם פייסבוק/מטא עושה לא מעט שינויים במערכת הפרסום שלה, כדי למנוע דליפה של נתונים שימוש אישיים ללא הסכמה שתפקידה לסייע למשתמשים התמימים. אבל בו בזמן, השינויים התכופים הללו מזכירה לחברות גדולות כקטנות שזו פלטפורמה עם חוקים משלה, שעלולים להשתנות ברגע אחד, וקשה להסתמך על תוצאות עקביות לאורך זמן עבור קמפיינים שיווקיים.

  • שיווק מבוסס תוכן – אתר אינטרנט מאפשר לכם לקדם תוכן שמותאם לאופן שבו הלקוחות מחפשים וצורכים מידע במנועי החיפוש, והוא גם בסיס נהדר למשפכי לידים שמובילים להמרות, כלומר לרכישות. באמצעות כלים טכנולוגיים פשוטים ביותר אפשר ליצור קהלים מובחנים ולייחד לכל קהל מסר והצעת ערך רלוונטית לאורך המסע השיווקי שלו, ברגע הרלוונטי ביותר. כך אפשר לפגוש את הלקוחות כשהם כבר מחפשים את הפיתרון שיש לכם לתת.

  • עלות אמנם, הקמת עמוד פייסבוק/אינסטגרם/לינקדאין/טיקטוק/יוטיוב/טוויטר עסקי לא עולה כסף. עם זאת, החשיפה שלו לקהלי היעד שלכם מאוד מוגבלת היום, וסביר להניח שבלי קידום ממומן משמעותי התכנים שלכם לא יגיעו לעיניים הנכונות, לפחות לא בהיקף שאתם שואפים לו. 


ההמלצה היא להפעיל כמה ערוצי תוכן בו זמנית, שלכל אחד מהם יתרונות משלו. היתרון העצום של אתר הוא שככל שהתכנים ייבנו בו בצורה נכונה ולאורך זמן, האתר שלכם יידע להניב תנועה לאורך שנים ויעבוד בשבילכם פסיבית כערוץ שיווקי משמעותי. וכל זה, בעלות שהיא זניחה.

תתפלאו (או שלא), אנחנו פוגשים טעויות בסיסיות בשילוב תכנים שיווקים באתרים הרבה יותר מידי. אז בגלל שאנחנו אוהבים אתכם, אספנו עבורכם כמה שממש כדאי להימנע מהן תוך כדי כתיבת התוכן, או לחילופין, כשאתם בוחנים את החברה שתכתוב עבורכם את התוכן לאתר. לגזור ולשמור:

  • כשאין מספיק תוכן – כדי שמנועי החיפוש יוכלו לאנדקס (לקטלג את האתר בגוגל ולהציג אותו במנוע החיפוש לפי התכנים שבו) את האתר בצורה האופטימלית, חייב להיות בו מספיק מידע, כל עוד הוא רלוונטי כמובן. במיוחד כשמדובר בעמוד המרכזיים של האתר כמו עמוד הבית ו"אודות" כי אלה מספקים למנועי החיפוש את נקודות המפתח על החברה ועל המוצר/השירות.

    הבלוג שמתלווה אל האתר בדרך כלל מעבה את התוכן עבור יכולות ה-seo של מנועי החיפוש, ואכן אתרים עם בלוגים שמתעדכנים בקביעות מעלים את כמות העמודים המאונדקסים ב-434%. אחוז גדול של הלקוחות פוגש תוכן אורגני בחיפוש ברשת הרבה לפני שהם פונים אליכם. התוכן מושך את הלקוחות פנימה ומעודד אותם במהלך הדרך עד שהם בשלים לעשות צעד יזום לקראת הרכישה. 

  • כשאין שימוש נכון במילות מפתח – תוכן טוב ומעניין חייב לבוא יד ביד עם הבנה טכנית ומקצועית בתחום ה-seo. כדי שהלקוחות שלכם יקראו ויצפו בתוכן באתר, עליהם למצוא אותו ברשת. תוכן איכותי מתחיל עם מחקר לקוחות מעמיק – מה הם מחפשים, איך הם מחפשים, ומה ישמחו למצוא. את כל זה נחזק עם מילות המפתח הנכונות שיעלו בחיפושים אורגניים וממומנים.

  • כשהתוכן לא ממוקד – נכון, אם אתם מאמינים במוצר שלכם ובחברה שפתחתם כנראה שיש לכם הרבה מה להגיד, וכמובן שלתוכן שלכם יש ערך. אבל כשמדובר בתוכן לאתרי אינטרנט, המילים הראשונות של הפסקה הם הקריטיות ביותר כי הן אלה שמושכות את תשומת הלב של הקורא כשהוא משוטט ברשת. אם המסר הוא מבלבל, ולא נותן מענה ישיר וברור לבעיה שאיתה מתמודד הלקוח, הוא ישתעמם ויעבור הלאה לתוכן הבא. תחושות בילבול אינם תורמים לבניית האמון ההדדי, והוא כל כך חשוב ככל שמתקדמים במשפך המכירות.

  • היעדר קריאה לפעולה – גם אתר עם תוכן מדהים ושימוש במילות מפתח חסר כל ערך אם הוא לא מניע בסופו של דבר לאיזושהי פעולה. מנעד הפעולות הוא רחב, החל מ"צרו איתנו קשר", "לקנייה ליחצו כאן" ועד "להורדת קובץ שאלות חינמי" ושיתוף תכנים ברשתות החברתיות. לתוכן מנצח יש שלוש מטרות: למשוך את הלקוחות, לעניין אותם (מספיק כדי שימשיכו לקרוא) ולהמיר אותם לצרכנים מרוצים. אם אין פעולת המרה, המאמצים הם לחינם.

  • כשהעיצוב לא איכותי – אנחנו לא מדברים על תמונות מפוקסלות או או טקסט שהתפזר בלי כוונה בעמוד. אלה טעויות נפוצות שניתן להימנע מהם בקלות. מדובר כאן על עיצוב גרפי איכותי שיכול להקפיץ את חוויית המשתמש באתר, ואת קליטת המסרים בכמה וכמה רמות. הבנה מקצועית בתחום הן ברמה האסתטית והן ברמה השיווקית מדייק את המיתוג כך שיתאים ויחמיא למהות המוצר או השירות שאתם נותנים. מסרים וויזואלים מתלווים לטקסט, לא רק ליופי, אלא כדי להעמיק את ההבנה של מי אתם, ולאיזה לקוחות אתם מתאימים. 

עבודה עם שווקים בינלאומיים היא משחק אחר לגמרי וצריך להכיר את הכללים. לוקליזציה לשיווק שלכם הוא תהליך קריטי בשיווק סגמנטלי, מפולח, פרסונאלי ועל אחת כמה וכמה כשהוא גלובלי. לוקליזציה מתארת תהליך של התאמת המסרים הטקטסואליים (Transcreation) והויזואליים לקהל היעד הלוקאלי, התאמה של חווית המשתמש, והניואנסים התרבותיים בכל היבט במערך השיווקי.   

מחקרים מראים ש-80% מהגולשים ימשיכו לקנייה באתר שכתובים בשפת אמם, ואילו 60% מהם לא יטרחו להיכנס לאתרים שכתובים בשפה זרה. ביפן, 70% מהגולשים יצבעו קניה אך ורק באתרים שכתובים ביפנית, בצרפת הנתון עומד על 61% מהגולשים, בסין – 54% וכן הלאה. 

כשאתם פונים לקהל גלובלי, חשוב להתחשב ברקע השפתי והתרבותי ממנו הם באים. בהנחה ואתם לא בטוחים בדיוק למי אתם מדברים רצוי לללכת על בטוח. למשל, להימנע מסלנגים, התחכמויות, ראשי תיבות, הרכבי מילים וקיצורים. להישאר בתחום אוצר המילים המקצועי ולהשתמש בשפה פשוטה ככל האפשר.

גם אם הלקוח מבין אנגלית או כל שפה אחרת שתבחרו, יכול להיות שהשפה שלו דלה והוא לא מבין את הניואנסים, ולכן חשוב לשמור על פשטות.  

שימו לב, גלובליזציה לא מסתכמת בהתאמת הטקסט, ומחקר שוק משחק כאן תפקיד משמעותי. שימוש בכלי מחקר כמו למשל ראיונות, מחקר מתחרים, בחינת מסרים, קבלת פידבק מהמכירות, ניתוח מסע הרכישה ויישום התובנות, כל אלה חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק. זה נכון תמיד, ועשרת מונים כשמדובר בתרבויות שונות וצורך לעשות לוקליזציה למוצר ולמערך השיווק שלו.

לא מצאת את מה שחיפשת?

זה הזמן להירשם לניוזלטר שלנו
ולקבל את כל מה שמעניין בסטוריטלינג של מותגים מובילים בארץ ובעולם
אחת לשבוע ישירות לתיבת המייל, ארוז יפה יפה