סטוריטלינג למצגות

תקראו לה Deck, תקראו לה מצגת. כך או כך, היא צריכה לספר סיפור.
שנים של ניסיון בשיווק וליווי של מנכ״לים, מנהלים בכירים, סטארטאפים, בעלי עסקים ובעצם כל מי שיש לו משהו חשוב להעביר לעולם, היו הבסיס לפיתוח מתולודוגיה אפקטיבית של סטוריטלינג עסקי לחברות B2B. סטוריטלינג שלוקח את כל הנתונים היבשים, העובדות והמספרים ומתרגם אותם לסיפור חד, ברור, מעניין ורלוונטי. 

רוצים להציג את הגרסה הכי טובה שלכם לעולם?
בשביל זה אנחנו קמים בבוקר. כל בוקר

זה מה שאנחנו עושים

מצגות שיווקיות

בונים איתכם סיפור מותג מהודק, יחד עם עיצוב וויזואלי מרשים, שמתכתבים עם המסרים הקודמים שלכם, ומעלים את הרף עבור הקמפיינים השיווקיים הבאים.

מצגות חברה

מצגת ש"נותנת עבודה" ותפקידה לשכנע ולרתום את חברי ההנהלה או עובדי החברה בזמן הקצר ביותר, באמצעות תובנות מעניינות, משמעותיות שארוזות במצגת מעוצבת לעילא ולעילא.

מצגות משקיעים

החזון והצעת הערך שעומדים מעבר למספרים ולסטטיסטיקות, במצגת שמציגה מסר חד, קולע ומחבר שיעניק לכם את הסיכוי הטוב ביותר לקבל את מה שאתם רוצים וצריכים ממשקיעים פוטנציאליים. 

סטוריטלינג לכנסים

כל כנס עסקי הוא סיפור שצריך לספר. סיפור שינחה את מבנה האירוע, תמהיל ההרצאות, אופי השיווק והמכירות ומכלול הרכיבים שיוצרים יחד אירוע ייחודי שמעניק לקהל ערך עצום וממתג אתכם, יזמי הכנס.

סטוריטלינג להרצאות  

דמיינו את האג'נדה העסקית והאישית שלכם ארוזה כהרצאה מרתקת שמצליחה להגיע לקהל שלכם ולתת לו ערך, ומביאה אתכם לידי ביטוי, בדיוק כמו שאתם רוצים, בלי פילטרים.

סטוריטלינג למצגות

תרגום של כל הנתונים היבשים, העובדות והמספרים למצגת עסקית מעניינת, מקצועית וסוחפת, שמדברת לקהל היעד שלכם בגובה העיניים.

בניית מצגת מנצחת ב-4 שלבים:

נבין מי אתם ומי הקהל שלכם

נבין את החזון וצורת העבודה שלכם לעומק, את ההרגלים והכאבים של קהל היעד שלכם, ואת השוק שבתוכו אתם פועלים.

מה הסיפור שלכם

נתחיל לזקק את הסיפור שלכם, את הנרטיב הנכון ששם בפרונט את הצעת הערך המדויקת שלכם, את החוזקות ואת אישיות המותג.

נעבור לעיצוב

כי אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני העיצוב ילווה את המסרים ויעצים אותם, כשאנחנו מלווים את התהליך ומוודאים שכל פרט ופרט מהודק ויוצר את הרושם הנכון.

נתרגל ׳על רטוב'

ברכות, המצגת שלכם מוכנה, וזה הזמן להתחיל לתרגל גם את הגשת הסיפור שמלווה אותה, ולוודא שכל המסרים במקום ואין אף מסר סורר שצריך ללטש.

נשמח להכיר

מעוניינים לשמוע עוד על השירותים שלנו?

כתבו לנו פה, ונחזור אליכם ממש בקרוב.

הולכים איתנו דרך

מספרים עלינו

״

כל מה שרצית לדעת על סטוריטלינג למצגות

מצגת משקיעים, או Pitch Deck אם תרצו, היא מצגת קצרה שמטרתה להסביר את המהות העסקית של מיזם או סטארטאפ מול משקיעים, לקוחות פוטנציאליים, שותפים עסקיים וגם כשאתם מחזרים אחרי עובדים מוכשרים. ב- pitch deck מתמקדים בעיקר, ולא נכנסים לפרטי פרטים. הרעיון הוא פחות לשקף מספרים ונתונים שעומדים בפני עצמם, אלא לשים את הדגש על המשמעות של המספרים ביחס למוצר / לתהליך / לרעיון. 

המצגת הבלתי נשכחת של Airbnb מ- 2008 עזרה לגייס $600k לחברה, ועדיין נחשבת טמפלייט מעולה לפיץ' עשוי היטב. היא מעבירה מסר חד וברור, תודות לעיצוב ולתוכן המינימליסטי שלה, ולעובדה שהיא מתקשרת את מהות הסטארטאפ בצורה בהירה מאוד ואת הפוטנציאל האדיר שהיא מציעה למנף, למרות שהקונספט בזמנו לא היה מוכר בענף התיירות. במבט לאחור, מרשים לראות עד כמה הם דייקו בניבוי קצב הגדילה שלהם והחוזקות שלהם ביחס למתחרים.

זהו רפרנס מעולה, והכי חשוב קצר ולעניין. 3-10 דקות זה טווח הזמנים האופטימאלי להצגת מצגת למשקיעים, וזה אומר שאם אתם רוצים לשמור אותם בקשב גבוה, צריך לזקק את התכנים לכמות קטנה וממוקדת של שקפים.

מנהלים בכירים הם קהל שומעים שקשה מאוד לעניין ולרצות. לוח הזמנים שלהם מתוכנן בקפידה, עם הרבה מתחרים על תשומת הלב שלהם, ואין להם רגע לבזבז. לכן זהו תפקידנו לתת להם סיבה טובה מאוד להקשיב לתוכן שאתם מביאים. 

בפרזנטציית הנהלה יוצג עדכון על פרוייקט קיים, או הצעה ליוזמה חדשה. המצגת מכונה גם: brief proposal, מתוך ההנחה שהתוכן תמציתי וקולע למטרה, אחרת, המנהלים עצמם ידאגו לקצר את הפרזנטציה. 

יחד עם זאת, קצר ופשוט לא אומר פשטני. זה נכון שהמסר צריך לעבור מהר ועל התוכן להיות ענייני ללא אנקדוטות או פרטים מיותרים. עם זאת, כל משפט שנכתב ונאמר צריך להעביר מקסימום ערך, לייצר עניין ובסופו של דבר להוביל לקבלת החלטות ומסקנות עסקיות, עם קשר ישיר לביזנס ולמה שקורה בשטח.

יש 4 כללי אצבע שכדאי ליישם כדי לייצר קשב מקסימאלי, שייצר את האימפקט הנכון בשולחן:

  • עוד לפני תחילת הפרזנטציה חשוב לתאם ציפיות עם המשתתפים: להבהיר היטב את גבולות הזמן (ולא לחרוג מהם), ולציין על כמה שאלות אתם מתכננים לתת מענה במצגת הזו.
  • להפיג עמימות או חוסר וודאות באמצעות עיקרי הנושא כבר בתחילת המצגת, כדי שיהיה ברור מה על מה מדובר, ב-high level. המשך המצגת תתמוך, תיתן עוד אינפורמציה ותחזק את האמירה הראשונית. 
  • תנו רקע והקשר – מנהלים בכירים קולטים כמות עצומה של מידע במהלך היום. גם אם הצגתם את הנתונים על הפרוייקט לפני חודש, אל תצפו מהם לזכור. עדיף לחזור על המידע בקצרה ולהזכיר להם איפה אתם נמצאים בנקודת זמן הנוכחית. לא להעמיס בדאטה, אלא לבחור מה חשוב וקונקרטי לניתוח ולתיקוף הטענה שלכם.
  • תבואו מוכנים עם תשובות – כלומר, עם מידע שיכול להיתרגם למעשים בשטח, ולהוביל לקבלת החלטות. אתם לא רק מציגים את הבעיה, אלא גם את ההצעה שלכם לפיתרון. כמובן שיש להסביר איך הפיתרון נותן את המענה לבעיה ומה המשאבים הדרושים לכך. 

פרזנטציה עסקית או מצגת עסקית היא שם כולל עבור סוגים שונים של מצגות בעולם העסקי, בין השאר: מצגות משקיעים, מצגות שיווקיות, מצגת חברה, מצגות כנסים וכן הלאה. הסיפור הוא לא רק במסרים המילוליים, אלא גם בסטוריטלינג הויזואלי. הכוח של המצגת הוא בהצגת הרעיון והמסר באופן חד ומדויק, ואת זה עושים עם מיקוד. מסר אחד, רעיון אחד,  שמוגשים בצורה מרשימה ומחברת. 

בין אם מדובר במצגת להנהלה, או מצגת מכירה ללקוחות חדשים, היא צריכה להחזיק סיפור ולהתחבר לחזון ולאג׳נדה של מי שמציג אותה. המפתח להצלחה הוא לדעת למי מציגים, מה זאת הצלחה עבורכם ו- what's in it for them. מהמקום הזה קל יותר לחבר את הסיפור לאג׳נדה שתדבר למי שמולכם בגובה העיניים ותניע אותו לפעולה. 

המצגת בפרזנטציה העסקית תהיה מעוצבת לעילא, מתומצתת, ותיקח בחשבון את השיח בעל פה שמלווה אותה, אך מכיוון שהמטרה היא למשוך סקרנות ותשומת לב, הסגנון והדגשים ישתנו בהתאם למטרת המצגת ולקהל היעד. יש כמה סוגים מרכזיים:

  • מצגת וויזואלית –  הפופולרית ביותר. במצגת נשלב ייצוגים וויזואלים חזקים באמצעות תמונות או וידאו. 
  • מצגת הדרכה – כשהאדם שמוביל את הפרזנטציה הוא דמות כריזמטית ואנרגטית, המצגת עצמה תהיה מינימליסטית ולא תמשוך תשומת לב, כדי שהדובר יקבל את מלוא הבמה.
  • מצגת אינפורמטיבית – כשהנושא הוא מורכב יותר, המצגת תלווה את הפרזנטציה עם תרשימים, אינפוגרפיקה, וייצוגים וויזואליים שמסייעים להעביר את הנקודה, מפשטים אותה, ומדגימים אותה. נפוץ בעיקר כשמדובר בתחומים טכניים ו/או בהדרכות ארגוניות. 
  • מצגת אינטגרטיבית – תכלול הרבה שאלות ונקודת למחשבה כדי לעודד את קהל השומעים לשתף פעולה ולייצר דיון סביב הנושא. בדרך כלל תשמש לתמיכה בפגישה של סיעור מוחות, או לחילופין, כדי להיכנס לעומק של נושא מסויים טרם קבלת החלטות בנושא.
  • למה אנחנו כאן?
    אם כבר אספתם יחד בכירים, אנשי הנהלה, משקיעים או אפילו עובדים זוטרים בחברה, חייבת להיות לזה סיבה טובה. אתם לא גוזלים זמן יקר של אנשים אחרים לחינם, אלא מגישים להם מידע בעל ערך, ולכן הדבר הראשון שתעשו בפרזנטציה הוא להציג בצורה גלויה וישירה את מטרת הפרזנטציה ואת חשיבות הנושא שאתם מדברים עליו למי שיושב מולכם. 

  • מה הצעת הערך שלכם? כהמשך ישיר למטרת הפרזנטציה, תציגו את הערך שלה עבור השומעים. כמובן שאתם פורשים במצגת את האג'נדה הפרטית שלכם, אבל הנושא חשוב, משמעותי וייתן מענה לבעיה של קהל היעד שלכם. האינטרס הוא הדדי וכדאי שהשומעים יבינו מהר מאוד מה הם מרוויחים מזה, ולמה הנושא נוגע אליהם.

  • איך מתקדמים מכאן?
    הגעתם ללב העניין: הפתרון.

    מה ההצעה שלכם לייעול, לשיפור, לשינוי. שימו לב: יכול מאוד להיות שלמי שיושב מולכם יש סדר עדיפויות אחר משלכם, ומה שלכם נראה הכי דחוף והכי חשוב בעולם, בשבילם הוא מינורי. אבל כדי שתוכלו לצמצם את הפערים האלו, שבדרך כלל ישנם, כדאי לגבות את מה שאתם מספרים בדאטה שתסייע להם לגבש החלטה מושכלת.

הנראטיב של מצגת המשקיעים מלווה את המצגת מתחילתה ועד סופה, ומחבר את כל השקופיות יחד לסיפור אחיד וקוהרנטי. קיימים הרבה סוגים של מסע סיפורי, הנה 3 סוגים נפוצים:

  • מסע הגיבור: אתם הגיבור, והסיפור הוא עליכם. כן, זה אישי.
    זה אומר שיש מקום לספר איך נולד הסטארטאפ שלכם ואיך נחשפתם לבעיה שהוא פותר, ולעבור משם דרך נקודות ציון חשובות במסע שלכם כמו: מה מניע אתכם, מאיפה הרצון התחיל, מה עברתם בחיים שגרם לכם לרצות להיות יזמים ובפרט בתחום הזה, משבר שעברתם ואיך התגברתם עליו וכן הלאה.

    נראטיב הגיבור הוא פורמט מוצלח כשמדובר בקונספטים חדשניים, מוצרים חדשים שלא קיימים בשוק ופתרונות עם אימקפט חברתי, משום שהוא מייצר קשר רגשי ביניכם ובין מי שמולכם, מדגיש את החווייה האישית שלכם, ואת התשוקה האותנטית שלכם לפרוייקט.

  • מסע הלקוח: הסיפור מתמקד במוצר מנקודת המבט של הלקוח.
    או בקיצור: What's in it for him. מה הקושי שלו ואיך הפתרון שלכם נותן לו מענה ייחודי שעוד לא קיים בשוק, או טוב יותר. זו דרך נהדרת להבהיר למשקיעים שאתם מכירים את השוק, מיפיתם היטב את קהל היעד הרלוונטי ופוטנציאל ההצלחה, ושם בפרונט את הערך שלכם עבורם.

  • נקודת המבט של התעשייה: למה התעשייה משוועת דווקא לסטארטאפ שלכם?
    לספר במצגת שלכם סיפור מנקודת מבטה של התעשייה, צריך לשקף למשקיעים את התפקיד החשוב של הסטארטאפ שלכם בעיצוב הפתרונות בשוק אליו אתם מכוונים, כמו גם את ההבנה שלכם אותו, לאורכו ולרוחבו.

    סטוריטלינג מסוג כזה מתאים לפיצ'ים מבוססי דאטה, וכשהסטארטאפ מכוון לשוק גלובלי תחרותי ורחב במיוחד.

פוסטים אחרונים בבלוג

לזוז מהר או רחוק?

"אם אתה רוצה לזוז מהר – תפעל לבד; אם אתה רוצה להגיע רחוק – תפעל בשיתוף פעולה" לקוחות ותיקים מתחום השירותים, שאני מנהלת עבורם את

קרא עוד »

איך ממשיכים לספר את סיפור המותג שלכם בזמן משבר?

'ההצגה חייבת להימשך' היא לא קלישאה אלא כלל אצבע חשוב בסטוריטלינג שיווקי, אמר את זה פרדי מרקורי לפנינו והונצח כגיבור. לפעמים התנאים הם לרעתנו, והאינסטינקט האנושי הוא להוריד הילוך, ולצמצם הוצאות ומשאבים. אבל דווקא אז, בזמן משבר, מתגלים הקשרים האנושיים שבנינו עם הלקוחות.

קרא עוד »

לא מצאת את מה שחיפשת?

זה הזמן להירשם לניוזלטר שלנו
ולקבל את כל מה שמעניין בסטוריטלינג של מותגים מובילים בארץ ובעולם
אחת לשבוע ישירות לתיבת המייל, ארוז יפה יפה