Photo by Anna Shvets from Pexels

מיילצ׳ימפ היא דוגמה לסטוריטלינג שמחליק על בננה. מי בא להסתכל?

מה אומר לכם השם Mailchimp? (חוץ מקופיף הדואר). 
לחברה עצמה מסתבר, יש הרבה מה להגיד על השם שלה: “Names don’t have to be that literal. We do way more than mail”. 
זו דרך אחת שבה היא מתארת את השירותים שלה. עם קריצה.
ואם תתבלבלו ותחפשו mailshrimp, או kalelimp  או אפילו jailblimp כי פשוט שמעתם לא נכון, עדיין תצליחו למצוא את mailchimp בגוגל. למה? כי זו חברה שנהנית לצחוק על עצמה, ועל הדרך לגרוף כמה מיליארדי דולרים. זהו כוחו של סטוריטלינג עם הומור, כזה שהולך עד הסוף בלי להתנצל.

בואו נדבר במספרים:

בכל יומיים נשלחים דרך מיילצ׳ימפ יותר מ-600 מליון אימיילים. 
ב2016 היא דורגה במקום ה- 7 ברשימת Cloud 100 של Forbes.
ב2019 החברה הודיעה על רווחים של למעלה מ-700 מליון דולר רק על פלטפורמת הדיוור, ומשם היא כבר התפתחה לפלטפורמת שיווק רחבה יותר לעסקים קטנים, שמאפשרת לתעד לידים נכנסים, להקים דפי נחיתה ואתרי אינטרנט, ולבנות קמפיינים שמטרגטים מודעות בפייסבוק ובאינסטגרם. 

משקיעים זה לחלשים?

מקימי החברה התחילו בלי מימון חיצוני, בלי תוכניות להנפקה ובמשך עשרים שנה סירבו באופן עקבי להצעות לרכישתם, עד שבנובמבר 21 פיילצ'יפס, סליחה, מיילצ'ימפ, שינו את הדיסקט ואפשרו ל- .Intuit Inc לרכוש אותם ב-12 מיליארד דולר, כסף קטן. 
אז איך חברת בוטסטראפ שמספקת שירותי דיוור ואוטומציות פשוטים הפכה לכזו מפלצת? חלק גדול מהתשובה נעוץ בהשקעה בקמפיינים שיווקיים יצירתיים ויוצאי דופן.

לא צוחקים עליכם, צוחקים איתכם. או איך לבנות קמפיינים שמבוססים על הומור עצמי. 

ב-2014 מיילצ'ימפ יצרה שת"פ עם פודקאסט פשע ממכר ופופולרי בשם "Serial" והריצה קמפיין אודיו בתחילת כל תוכנית. אחד המאזינים האנונימיים התבלבל וקרא למיילצ'ימפ- Mailkimp, בטעות כמובן. במקום לטאטא את המקרה תחת השטיח, החליטו בחברה לרוץ על הבדיחה ויזמו את הקמפיין המגה פופולרי "Did you mean MailChimp?" שבו המציאו לא פחות מ-9 שמות מותג חדשים שמזכירים את השם Mailchimp, ופרסמו לכל אחד מהם פרומו, שילוט חוצות, שילוט בתחבורה ציבורית, ואפילו אתרי מכירות פיקטיביות שמקדמות את המוצרים הפיקטיביים של כל מותג. הקמפיין הצריך מימון לא קטן, אבל הביא לחשיפה שנשאה לא פחות מ- 12 מיליארד פירות.

הומור תופס את תשומת הלב, והוא יעיל במיוחד בגזרת ה- b2b בגלל האתגר למכור מוצר שהוא יותר "טכני" או "אפור". מחקרים מראים ש-53% מהלקוחות יזכרו מידע שמוגש להם בצורה הומוריסטית, ואם נשווה בין הומור לתכנים שנחשבים סקסיים, חינוכיים או פטריוטיים, כפי שעשו במחקר של Adobe and Edelman Berland ב-2013,  נגלה ש-71% מהנבדקים זכרו יותר את התכנים המצחיקים. 

אסטרטגיה שמטרתה לייצר זכירות למותג גם תמיר בסופו של דבר למכירות משום שלקוחות מזדהים באמצעות רגש אמיתי למותג. מחקר שדירג לקוחות ע"פ רמת ערך שהם נותנים ורווחיות לחברה מצא שהלקוחות שאכן מזדהים עם ערכי החברה ועם המסרים שלה הם בעלי ערך גבוה יותר ב52% לעומת לקוחות שפשוט מרוצים מהמוצר שקיבלו. בקמפיין Did you mean MailChimp הלקוחות הרגישו שזו בדיחה פנימית שהם נחשפו אליה, והם יכולים לצחוק על המותג, יחד איתו כמובן.

הומור משרת כמה תפקידים בסטוריטלינג

  1. הומור מייחד את המותג. נותן לו אופי ותכונות יוצאות דופן לעומת מותגים אחרים. לקופיף המופיע בלוגו של מיילצ'ימפ קוראים Freddie. החברה דואגת לייחד ולהבליט כמעט כל אספקט של העיצוב, ואפיון חוויית המשתמש שלהם עד לרמת שם המותג.

  1. הומור מאפשר קו מחשבה רציף והגיוני שמנחה את הסטוריטלינג. אם תיכנסו לעמוד "Voice and Tone" של מיילצ'ימפ תמצאו הגדרות מאוד ברורות שמנחות את השיווק התוכני של החברה. אחת מהן היא לשמור על שפה בהירה, וטונים קלילים שמדברים בגובה העיניים של הלקוחות. הומור הוא חלק מהשפה ונמצא בכל רובד של השיווק שלה.

  1. הומור מייצר פרסונליזציה. מיילצ'ימפ יודעת מי קהל היעד שלה. אנשים בוגרים אבל לא מבוגרים, בעלים של עסקים קטנים. הם מתקשים עם שיווק אבל בכל זאת, הם בשלב שהם מנסים לבצע את העבודה בעצמם. הקלילות וההומור מקלים ומפשטים את תהליך העבודה בפלטפורמה, תהליך שהרבה מאוד בעלי עסקים קטנים בדרך כלל נרתעים ממנו. לכל אורך תהליך העבודה מופיעים אייקונים ומסרים מצחיקים שמצד אחד מסבירים ומבהירים מה צריך לקרות שלב אחר שלב, ובאותו זמן נותנים למשתמשים תחושה טובה, תחושה שראו אותם.

  1. הומור עוזר לבנות מערכת יחסים. כולנו מחפשים כיף והומור בחיים, דמיינו זוגיות שיש בה צחוק ושמחה, או חברה טובה שאפשר לצחוק איתה. אנחנו שואפים להקיף את עצמינו בוייב טוב ובקארמה טובה.

זה נכון גם כשמדובר במערכת הדיוור שלנו, או כל מוצר אחר שנועד להקל ולקדם את העסק שלנו, שבו אנחנו עסוקים ומושקעים, מה לעשות, 24/7. מן הסתם נעדיף לבחור מוצר שמדבר אלינו בגובה העיניים ונותן לנו מענה חברי ואפילו אמפתי (כמה שאפשר לצפות ממערכת אוטומטית). אז תנו לקריאייטיביות שלכם מקום ונסו לחשוב איך אפשר לשמח את הלקוחות שלכם ולשלב ניואנסים הומוריסטיים, בין אם זה בקמפיין חדש או בפרטים הכי קטנים וכביכול איזוטריים בתהליך העבודה המשותף שלכם.

שתפו את הפוסט:

בשביל זה אנחנו קמים בבוקר. כל בוקר. כאן מתאמים פגישת היכרות קצרה.

מי רוצה קאפקייקס בלי סיפור? מסתבר שזה מוצר לא פופולרי

רצה הגורל ובתזמון מושלם עם החג נתקלנו בסיפור של Crumbs, אימפריית הקאפקייקים הגדולה ביותר בארצות הברית, שאחרי ששלטה בשוק האמריקאי במשך יותר מעשור, החליטה לסגור את השאלטר ביום בהיר אחד, בלי הודעה מוקדמת. יש הרבה הסברים לקריסה הזו, אבל אולי זו בעיקר תזכורת לכך שאף פעם אסור להתרפק על ההצלחה

קראו עוד »

מי מפחד משותפים?

שותפות עסקית יכולה להיות הדבר הכי טוב שקרה לעסק ולהקפיץ אותו בכמה רמות, אבל היא גם אחת ממערכות היחסים המורכבות ביותר, שמצריכה השקעה והזנה מתמדת כדי לגרום לזה לעבוד לאורך זמן.

קראו עוד »

מה ג'רי סיינפלד יכול ללמד אותנו על תוכן טוב?

ג'רי סיינפלד, האיש והאגדה. כשנשאל כמה זמן לוקח לו לביים מופע של שעה ורבע, ענה: ׳זה כמו לשאול את אלוהים כמה זמן אתה מקדיש לגדל עץ אלון. אני יודע? אני עושה את זה כל יום, כל היום. אני שותל את הגרעין, מתישהו הוא הופך להיות עץ אלון. למי בכלל אכפת?

קראו עוד »

לא מצאת את מה שחיפשת?

זה הזמן להירשם לניוזלטר שלנו
ולקבל את כל מה שמעניין בסטוריטלינג של מותגים מובילים בארץ ובעולם
אחת לשבוע ישירות לתיבת המייל, ארוז יפה יפה