Photo by sergio souza from Pexels

לגדול באמצעות שיתופי פעולה עסקיים: כך תעשו זאת

שיתופי פעולה עסקיים הם כלי חיוני עבור כל סוגי העסקים והזדמנות נהדרת לחשוף את השירותים והמוצרים שלכם לקהלים הומוגניים חדשים בצורה מדודה וחכמה, ולייצר תמהיל שיווק מאוזן שנשען על מגוון פלטפורמות ומדיות בדרך למשתמשי הקצה.

עם מי כדאי ליצור שיתופי פעולה עסקיים?

כדאי לשתף פעולה עם עסקים שהם לא מתחרים ישירים שלנו בכל המובנים, כמו:

  • עסקים בנישה דומה לשלנו שיכולים להשתלב בהצעת המכר שלנו ולגרום לה להיות אטרקטיבית יותר

  • עמותות או מלכ"רים רלוונטיים שמביאים איתם ערך חברתי

  • מתחרים ישירים שלנו, כל זמן שיש להם איזשהו פקטור שנוכל להיתרם ממנו כמו למשל יתרון יחסי באזור גאוגרפי אחר בארץ או בעולם שיאפשר לנו לייצר שיתוף פעולה תפעולי/לוגיסטי או ליהנות מהפנייה הדדית של לקוחות.

שיתופי פעולה עסקיים – מהכח אל הפועל

קידום משותף ברשתות החברתיות

פרסום הדדי שלכם ושל המותג אתו אתם משתפים פעולה מעולה לשני הצדדים: זו הזדמנות מהירה וזולה להגיע לקהל אחר, רלוונטי לצרוך את השירותים שלכם. בהנחה שאינכם מתחרים ישירות, תוכלו ליהנות ממספר רב של לקוחות חדשים שמעוניינים במה שיש לכם להציע. זה גם יאפשר לכם לשתף תוכן מעניין ובעל ערך בעמודים העסקיים שלכם ולשמר את העוקבים שלכם זמן רב יותר.

 

שיתוף פעולה עם משפיענים

אחד הסוגים החדשים של שיתוף פעולה עסקי, וללא ספק אחד השנויים במחלוקת. לצד הרתיעה שיש לעסקים רבים מעבודה עם משפיענים, יש לה הרבה יתרונות: הגולשים בוטחים בהם, ולעתים קרובות יחקו את התנהגות הצריכה שלהם, במודע או שלא במודע. המשפיענים הם אנשי מקצוע שיודעים ליצור תוכן בעצמם ולהתאים את המוצר/שירות שלכם לשפה ולקהל שלהם, לעיתים קרובות הם יפעלו כסוג של מתווכים ויסייעו לבנות קשרים בין המותג לקהל.

חשוב לבדוק את מידת המעורבות של העוקבים של המשפיענים, כמובן שנרצה מעורבות גבוהה של הגולשים: תגובות, שיחות, מספר עוקבים. כמו כן נצפה שהם יהיו סוג של חיות רשת: יעלו לפחות פוסט ביום בפייסבוק ולפחות שניים שלושה סטוריז ביום באינסטגרם, כנ"ל גם ביוטיוב ועוד.

רצוי לשאוף שמודל שיתוף הפעולה יכלול התנסות במוצר/שירות ללא עלות, אבל בדר"כ, ככל שלמשפיען יש יותר עוקבים מעורבים והוא מייצר תוכן איכותי, השת"פ יהיה כרוך גם בתשלום.

 

שיתוף פעולה דו צדדי בפוסטים אורחים

בפרסום פוסט אורח באתרים או בבלוגים של עסקים אחרים יש את כל היתרונות של פרסום במדיה חברתית ועוד. לצד חשיפת המותג שלכם לקהלים פוטנציאליים חדשים, אתם נהנים מקידום אורגני של האתר שלכם (SEO). רוב האתרים שיאפשרו לכם לפרסם פוסט אורח, יאפשרו גם לשלב קישור המפנה לאתר שלכם. כמובן ששיתוף הפעולה יכול לעבוד גם הפוך, אתם יכולים להקצות נדל"ן באתר שלכם לשילוב תוכן איכותי ומעניין של פוסטים אורחים. אתם תהנו מתוכן רלוונטי ועשיר באתר והשותפים שלכם יהנו מפלטפורמה נוספת לקידום. בגירסת האופליין – ניתן לשתף פעולה עם עסקים שמספקים שרות/מוצר משלים לשלכם ע"י כך שתמליצו עליהם ללקוחות שלכם ולהפך, כמובן רק לאחר שוידאתם שהמלצה כזו אכן מוצדקת.

 

דרכים נוספות לשיתופי פעולה עסקיים יצירתיים

הקליטו פודקאסט

פודקסאט יאפשר לכם ליצור קשרים שיכולים להוביל בהמשך לשיתופי פעולה עסקיים נוספים עם קולגות בנישה שלכם בעלי תחומי עניין דומים, וזו דרך נהדרת לעשות נטוורקינג ולבסס את המותג שלכם כמותג חזק, בעל אמירה, קשרים וסטייט אוף מיינד מסוים ומאופיין.

 

צרו סדרת ראיונות

הראיונות יכולים להיות מוצגים בבלוג, באתר או כסרטון ביוטיוב שלכם, וזו עוד דרך טובה לחזק קשרים עם עסקים אחרים בנישה שלכם. תקבלו תוכן נהדר שיעצים עבור הלקוחות שלכם את חווית הצריכה. אגב, כדאי לשאול את המרואיינים שלכם אם יהיו מוכנים לראיין אתכם גם כן.

 

עשו נטוורקינג באירועים

אם אתם רוצים לייצר שיתופי פעולה עסקיים, כנסים ואירועים בעולמות התוכן שלכם הם ההזדמנות המושלמת לכך, מה גם שתוכלו לשתף אנשים ברעיונות וביוזמות שלכם ולקבל המון השראה. בכל דרך שבה תמצאו לנכון לרקום שיתופי פעולה עסקיים חשוב שתחדדו לעצמכם מה המטרה אותה אתם מעוניינים להשיג. כך תמצאו את השותף הנכון והאפיקים המתאימים ליצירת שיתופי פעולה.

שתפו את הפוסט:

בשביל זה אנחנו קמים בבוקר. כל בוקר. כאן מתאמים פגישת היכרות קצרה.

הסיפור של ריהאנה

מעבר לזה שהיא מלכה, ריהאנה היא גם מלכת הפריימינג: טכניקת סטוריטלינג הכי עתיקה בספר, שמכוונת את קהל היעד להסתכל על המוצג דרך פריזמה סלקטיבית מאוד. בואו תראו איך היא עושה את זה.

קראו עוד »
שיווק b2b, לשווק b2b, משווקת b2b

שיווק B2B באמצעות טקטיקת משחקי חיזור

על playing hard to get מדברים בדרך כלל סביב דייטינג אבל זו טקטיקה רלוונטית לא פחות בעסקים. אחת הדרכים בהן אנשים ומותגים יכולים לגרום לעצמם להיתפס כבעלי ערך רב יותר היא להפוך את עצמם לפחות נגישים, זה הא׳-ב׳ של ביקוש והיצע.  מכללות הספורט כמשל לשיווק B2B שוק מכללות הספורט האמריקאי

קראו עוד »

לא מצאת את מה שחיפשת?

זה הזמן להירשם לניוזלטר שלנו
ולקבל את כל מה שמעניין בסטוריטלינג של מותגים מובילים בארץ ובעולם
אחת לשבוע ישירות לתיבת המייל, ארוז יפה יפה