Photo by Pixabay from Pexels

מי באמת צריך שירותי תוכן לעסקים?

יש הנוטים לחשוב ששירותי תוכן נועדו לחברות קטנות בתחילת דרכן, שמנסות להתחבב על הלקוחות בצורה ישירה, פשוט כי אין להן תקציב לקידום ממומן. ובעצם, מה בכלל האינטרס של חברה מבוססת, עם מוניטין ונסיון, להשקיע בכלי שיווקי שלא מניב תוצאות מיידיות, חוץ מהרצון להשתלב בטרנד ׳תוכן הוא המלך׳ הנוכחי? אם תשאלו אותנו, בניית אסטרטגיית שיווק המבוססת על תוכן היא אחת הפעולות הנכונות והחשובות לכל חברה שהיא ולא משנה באיזה מקום על הסקאלה היא עומדת. יותר מזה, תוכן שיווקי חכם ואיכותי הוא הבסיס לכל פעילות שיווקית, משום שזו הדרך לגבש זהות מותג ולייצר בידול אמיתי ומובחן. מישהו אמר אוקיאנוס כחול? 

דברו אליהם כשהם מקשיבים 

מקרה הקורונה של חברת General Electrics היא דוגמה טובה לאיך משתמשים בתוכן ככלי אסטרטגי להשגת יעדים עסקיים. GE היא קונגלומרט אמריקאי שפועל בעשרות מדינות בעולם בסקטורים כמו תעופה, חשמל, אנרגיה מתחדשת ועוד. כחלק ממאמצי שיווק שלהם GE יצרה פורטל מדיה שמשתף תוכן רלוונטי ומעניין בנושא התפתחויות טכנולוגיות עכשוויות. ב-8 השנים האחרונות האתר צבר מאות אלפי עוקבים, ו- 3.7 מיליון כניסות בחודש. במהלך הקורונה, כחלק מסיקור הטכנולוגיות שהשתמשו בהם כדי להילחם בנגיף, האתר פרסם גם סיפורי הצלחה של שימוש בכלים רפואיים פרי ייצור של GE. 

׳זו הדרך שלנו לייתר את השימוש ביח"צ׳, אומר תומאס קלנר, מנהל הסטוריטלינג בחברה. ואכן במשחק מול צרכנים חכמים, שחשופים לאינפורמציה בלתי פוסקת ממש על פרק ידם, תעלולי יח"צ פחות משפיעים על תפיסה צרכנית לטווח הארוך, אם בכלל. 

GE הצליחה למצב את עצמה כאוצרת תוכן בנושאים טכנולוגיים ובעלי מקצוע פונים לאתר לקבל מידע, בידיעה שהם צורכים גם תכנים שיווקיים. יתרה מזאת, הלקוחות של GE יודעים לזהות את חתימת האיכות של החברה ומחפשים אותה.

רוצים לוודא שאתם לא מפספסים את המאמר השבועי?​

הירשמו לניוזלטר וקבלו אחת לשבוע מייל עם כל מה שמעניין בשיווק, בניהול עסקים ובכל מה שבאמצע.

תכננו את התוכן שלכם 

כמובן שלא לכולם יש את היכולת להיות בראש פירמידת התוכן ולייצר תכנים וויראליים, אבל כל חברת b2b יכולה להרוויח כמה וכמה דברים מאסטרטגיית תוכן בנויה היטב:

  1. קול ייחודי ויוצא דופן
    תוכן המשלב יצירתיות לצד תכנון שיווקי אנליטי וניתוח תוצאות הוא הנוסחה המנצחת. מצד אחד קריאייטיביות שמעניינת את העוקבים ומושכת אותם פנימה, ומצד שני מעקב אחר הרגלי הצריכה שלהם והעדפותיהם בסופו של דבר מלווה את הלקוחות לכל אורך המשפך השיווקי ומביאה אותם בדיוק לאן שרציתם

  1. אמינות
    שירותי תוכן שמופקים בצורה עקבית מעידים על קונסיסטנטיות, על התמדה, על דיוק ועל מערכת משומנת שפועלת כמו שעון. במיוחד בתחום b2b הלקוח כנראה יעדיף לעבוד עם נותני שירות שמבטיחים לו אפס הפתעות. אומרים שאם רוצים לדעת אם אוכל שמוגש במסעדה הוא נקי, צריך לבדוק מה מצב השירותים. על אותו המשקל, פלטפורמות השיווק שתשמשו בהן יספקו גם הן לעולם הצצה על ההתנהלות שלכם, ואיך אתם עושים את הדברים.

  1. קשר בלתי אמצעי
    בניגוד לפרסומים רנדומליים שלקוחות פוגשים בשיטוט ברחבי הרשת, לתכנים הקבועים שעולים באתר וברשתות חברתיות הלקוחות נחשפים באופן מכוון. הם נכנסים בכוונה תחילה כדי לשמוע מה יש לכם כחברה להגיד. אלה מסרים שהלקוחות שלכם פתוחים לשמוע.

  2. לויאליות
    תכנים שהקהל שלכם צורך לאורך זמן מייצרים מערכת יחסים לטווח ארוך. החוכמה היא לשמר אותה לאורך זמן, גם אם על אש קטנה, עם תזכורת מתמדת על המקצועיות שלכם, חווית השירות שאתם יודעים לתת, הערך המוסף וטביעת האצבע הייחודית שלכם בכל נגיעה.


מערך שירותי התוכן שלכם צריך לשקף את אופי המותג הייחודי שלכם. הוא יכול להיות פורמאלי וענייני יותר או פחות, לשלב הומור וסלנג ייחודי, להיות ממלכתי, לשדר חדשנות ומקצועיות, you name it. אתם יודעים מי אתם, אתם יודעים למי אתם מדברים, תתחילו את השיחה הזאת ותתפלאו לגלות כמה הדים אתם יכולים ליצור.

שתפו את הפוסט:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כאן נרשמים לניוזלטר

אחת לשבוע תקבלו ישר למייל סקירה של הדברים הכי מעניינים שקרו בענף השיווק בארץ ובעולם: עדכונים, חידושים, פרשנויות ומקורות השראה.

לא מצאת את מה שחיפשת?

זה הזמן להירשם לניוזלטר שלנו
ולקבל את כל מה שמעניין בסטוריטלינג של מותגים מובילים בארץ ובעולם
אחת לשבוע ישירות לתיבת המייל, ארוז יפה יפה