Credit: Forbes Website

מישל זטלין, (Michelle Zatlyn), מייסדת שותפה ב-Cloudflare

מישל זטלין היא מייסדת שותפה, נשיאה ו-COO של Cloudflare, אחת החברות המובילות בתחום התשתיות ואבטחת אתרי אינטרנט, תחום שלא מתאפיין בנציגות נשית בכירה בלשון המעטה. היא יושבת במועצת קרן המנהיגים הגלובליים של הפורום הכלכלי העולמי, הוכתרה ברשימת האנשים המצליחים מתחת לגיל 40 של Fortune והייתה חלק מהמפגש ה-7 של קבוצת הנשים החזקות ביותר באמריקה, אותן מלקטת בקפדנות מארי קלייר. היא מאמינה שמסלול קריירה מסועף ולא ליניארי הוא המפתח לצמיחה, מחזיקה במוטו ׳להיות או להיות׳ בלי שום תכנית מגירה, וכקנדית גאה, לא מעבירה יום בלי סירופ מייפל בצלחת. זה הסיפור שלה.

החשיבות ברוח גבית שמעודדת אותך לפרוץ גבולות, פיזיים ומנטליים.   

זטלין נולדה וגדלה בפרינס אלברט, ססקצ׳ואן בקנדה וגדלה עם בני משפחה שעודדו אותה להרחיב אופקים ולהתנסות בחוויות חדשות, מחוץ לססקצ׳ואן. בתחילה זאטלין כיוונה ללימודי רפואה, אבל מהר מאוד הבינה שהתשוקה שלה היא בטכנולוגיה ותפסה זאת כאמצעי לעזור לאנשים. 

היא בעלת תואר B.S בהצטיינות, מאוניברסיטת מקגיל, ותואר שני במנהל עסקים מבית הספר לעסקים של הרווארד. היא מספרת שבמהלך לימודיה עבדה כמעט בכל קיץ במשרד עורכי הדין של אביה, שם עסקה בפעילות משרדית כמו מענה טלפוני, סידורים שוטפים והנהלת חשבונות. זה נשמע איזוטרי, אבל שם היא למדה את החשיבות בפרטים הקטנים ובניית מערכות יחסים חזקות. מבחינתה החיים הם אוסף של חוויות, וזו הסיבה שמסלול קריירה מפותל או פשוט ׳לקפוץ למים׳ ולראות את העולם בדרכים רבות ושונות הוא נכס לכל יזמת ויזם, ולא בהכרח מסלול מוגדר וליניארי. 

לפני שהייתה שותפה להקמת Cloudflare ב- 2009 כיהנה בתפקידים בכירים בגוגל ובטושיבה בתחום המוצר והשיקה שני סטארטאפים מצליחים, אחד מהם הוא  I Love Rewards, תוכנית תגמולים עולמית לעובדים שמותגה מחדש כ-Achievers. את שותפיה להקמת החברה, מתיו פרינס ולי אולוואי, הכירה בלימודיה בהארוורד. 

כשיוצאים לרגע מהקלחת מגלים דברים נפלאים.   

בינואר 2009, בעת שהשלימה את ה-MBA שלה בהרווארד, זטלין נסעה ל׳חופשה׳ בת שבוע בעמק הסיליקון. הרעיון מאחורי החופשה היה הצורך למצוא את ׳הכוכבת העולה הבאה׳ שתוכל להצטרף אליה בשלב מוקדם ולתפוס תפקיד משמעותי בצמיחה שלה. במקום זה היא הרגישה שהחופשה והפגישות שערכה מעצימות אותה ואת המייסד השותף, מתיו פרינס, ועוזרות להם להתכנס לקראת בניית חברה משלהם.

בטיול מתיו שיתף אותה ברעיון שלו: Project Honeypot. הרעיון אומר בגדול שאם התקנת ׳סיר דבש׳ באתר שלך, רשויות רלוונטיות עשויות לקבל התראה כדי למצוא ולחסום האקרים פוטנציאליים ולשחזר את האתר שלך. מישל לא התחברה מיד לרעיון, אבל החליטה לתת לזה צ׳אנס ולבדוק יותר לעומק. היא עשתה סקר לכ- 500 בעלי אתרים ששיקף תסכול עמוק שלהם מהאקרים ורצון למצות איתם את הדין. זה עזר לה להבין את הפוטנציאל האדיר ואת הצורך החי בשוק, והיא החליטה לצאת לדרך.

באותה שנה משמעותית היא גם הכירה את בן זוגה ולימים אבי בנה שאת פרטיהם היא מעדיפה להשאיר מחוץ לאור הזרקורים. הפעם הוא היה הרוח הגבית שעודד אותה לעבור לסיליקון ואלי כדי לממש את ההזדמנות ולבחון ברצינות לאן זה יכול להגיע. 

צניעות כאסטרטגיה: ללמוד הכל Vs לדעת הכל. 

מישל מספרת על ימיה הראשונים של החברה ועל ההתחלה הצנועה שלה באופן אישי, בלי קשרים או הבנה באבטחת אינטרנט ובתשתיות, אבל מתארת זאת כיתרון שהכריח אותם לעבוד קשה יותר ולהקיף את עצמם בצוות מעולה. ׳אתם סך ההחלטות שלכם ושל האנשים שבחרתם להקיף איתם את עצמכם׳, היא נוהגת להגיד בראיונות.

Cloudflare נולדה בתזמון שבו הביקורת הציבורית לגבי אבטחת סייבר היתה בשיאה, וחלק מההצלחה כפי שהיא מתארת הוא הדגש שהחברה שמה על עבודה עם הכישרונות הטובים ביותר ובניית תרבות ׳ללמוד הכל Vs יודע הכל׳ שמשקפת צניעות כאסטרטגיה לקבלת החלטות. ׳זה כל כך חשוב ללמוד מאנשים שנמצאים כמה שנים לפניכם ומציעים זווית חדשה ורעננה לדברים. כשאתם מתמודדים עם פתרון בעיות קשות שווה לקחת צעד אחורה ולתת לצוות שלכם לבדוק אם אתם באמת קרובים לפתרון כמו שאתם חושבים׳. 

טיפ הזהב של מישל זטלין: אין באמת plan B, אין שום רשת ביטחון. זה להיות או להיות. 

מה שהופך את מישל ליזמית כל כך חסרת פחד הוא שאין לה תכנית מגירה והיא פועלת ומקבלת החלטות לטווח הארוך. לתפיסתה, או ש-Cloudflare תהיה עצומה עם הרבה מאוד לקוחות והכנסות או שהיא פשוט לא תהיה. זה לא פרויקט שהיא מנהלת, אלא תמיד חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך.  

המנהיגות והגישה הנועזת של מישל ליזמות קנתה לה הרבה מאוד שבחים מהקהילה העסקית, ובהחלט יש הרבה על מה להתגאות. 10 שנים אחרי שהחברה הוקמה היא הונפקה בספטמבר 2019 עם מחזור של 400 מיליון דולר, עם שווי מוערך של כ- 3.5 ביליון דולר, מחזיקה 165 מרכזי נתונים, 12 מיליון דומיינים ויותר מ-800 עובדים. מישל עצמה מחזיקה ב- 5% ממניות החברה וההון האישי שלה מוערך ב- 980 מיליון דולר. נוט טו שאבי, מה שנקרא. 

שתפו את הפוסט:

בשביל זה אנחנו קמים בבוקר. כל בוקר. כאן מתאמים פגישת היכרות קצרה.

מי רוצה קאפקייקס בלי סיפור? מסתבר שזה מוצר לא פופולרי

רצה הגורל ובתזמון מושלם עם החג נתקלנו בסיפור של Crumbs, אימפריית הקאפקייקים הגדולה ביותר בארצות הברית, שאחרי ששלטה בשוק האמריקאי במשך יותר מעשור, החליטה לסגור את השאלטר ביום בהיר אחד, בלי הודעה מוקדמת. יש הרבה הסברים לקריסה הזו, אבל אולי זו בעיקר תזכורת לכך שאף פעם אסור להתרפק על ההצלחה

קראו עוד »

שנה לבלוג ׳שיווק לא שיווקי׳ וזה מרגש אותי.

אני חוגגת שנה לבלוג שלי ׳שיווק לא שיווקי׳ וזה ממש ממש מרגש אותי. הבלוג פעיל כבר שנתיים וחצי אבל בדיוק לפני שנה, ב- 1.7, קיבלתי החלטה שבשנה הקרובה כל יום חמישי בתשע בבוקר יעלה פוסט חדש בבלוג ויופץ לרשימת התפוצה שלי. למה?  כי ככה החלטתי.  כמו שהחלטתי שאני קמה לרוץ

קראו עוד »

שאלת השאלות, איך מייצרים עובדים שנהנים לקום בבוקר לעבודה?

אין ספק שאחד האתגרים המשמעותיים היום הוא גיוס ושימור של עובדים איכותיים, מחוברים ל- DNA של החברה ולחזון שלה. השקעה בבידול כמעסיק ומסר שיווקי מדויק ואחיד למועמדים תניב בחירה מודעת וחיובית בחברה על פני המתחרים, כל פעם מחדש. אז איך עושים את זה? ראשית, קצת אסטרטגיה: לפני שיוצאים לדרך, ועל

קראו עוד »

לא מצאת את מה שחיפשת?

זה הזמן להירשם לניוזלטר שלנו
ולקבל את כל מה שמעניין בסטוריטלינג של מותגים מובילים בארץ ובעולם
אחת לשבוע ישירות לתיבת המייל, ארוז יפה יפה